Az elő marketingről szóló bejegyzésem (itten) a marketing első törvényéről szó. Ez a második törvényről. Ami a kategória törvénye. Ez árnyaltabbá teszi az elő törvényt (nincs minden veszve :) )
A kategória törvénye:
Ha nem lehetsz elsőként a piacon egy adott kategóriában, akkor állíts fel egy új kategóriát, amelyben az első lehetsz.
Hogy hívják azt a személyt, aki harmadikként repülte át az Atlanti-óceánt? Amelia Earhartnak hívták. Róla a Wikipédián itt olvashattok. Érdemes belenézni. És a köztudat hogyan vélekedik Améliáról? Úgy, mint aki harmadikként repülte át az Atlanti-óceánt, vagy az első nőként, aki átrepülte az Atlanti-óceánt?
A fent nevezett törvény szerint ha nem tudsz elsőként behatolni a vevők koponyájába, ne add fel a reményt. Találj ki egy új kategóriát, amelyben elsőként jelenhetsz meg a piacon.
Ha kijössz egy új termékkel vagy szolgáltatással, az első kérdés, amit fel kell tenned magadnak, nem az, hogy: "Jobb a termékem, mint a versenytársaimé?", hanem "Milyen kategóriában lehet a termékem/szolgáltatásom első a piacon?"
Felejtsd el a márkát (már ha nincs bevezetett branded). Gondolkozz kategóriában. Gondolkozz a vevők fejével! A vevők védekező helyzetben van, amikor márkákról van szó. Mindenki arról beszél, az ő márkája miért a legjobb. De a vevő elfogulatlanul, nyitottan közelít a kérdéshez, amikor kategóriákról van szó. Mindenkit érdekel, ami új. Kevés embert érdekel, ami jobb. Ha első vagy egy új kategóriában, akkor fejleszd, reklámozd a kategóriát. Lényegében nincs konkurrenciád.
Ezért van a blog képe is, a kék óceán. Ami dióhájban nem más, mint a versenytársmentes üzleti KÖRNYEZETED megteremtése. Hát hajrá!