Muszály megint kicsit a marketinggel foglalkozni, mert körülvesz bennünket, és nem árt ha eligazodunk benne, mit közvetít illetve mi mit kell közvetítsünk általa.....
Jobb elsőnek lenni a koponyákban, mint elsőnek lenni a piacon.
A világ első személyi számítógépe a MITS Altair 8800 volt. Az első sorozatgyártásra alkalmas tévét a Du Mont hozta ki. A Durea dobta ki az első gépkocsit, a Hurley jött ki az első mosógéppal. Mára mind eltűnt. Valami baj van az első törvénnyel, az indulási vezérpozíció törvényével? Szó sincs róla! De a koponya törvénye módosítja. A koponyák törvénye az érzetek törvényéből következik. Ha a marketing az érzetek, nem pedig a termékek csatája, a koponyának, vagyis ahogy a vevő gondolkodik, meghatározóbb jelentősége van, mint a piacnak. Lehetetlen megváltoztatni egy véleményt, ha valaki már elkötelezte magát mellette. Nem buli frontálisan megtámadni a magát jól beásó ellenséget!
Ha be akarsz jutni a koponyába, akkor robbantsd bele magad.
A kezdésnél öt játékos volta a piacon:
- Apple
- Commodore Pet
- IMSAI 8080
- MITS ALTAIR 8800
- Radio Shack TRS-80
Melyik név a legegyszerűbb és a legkönnyebben megjegyezhető?
Ezért fontos a pozicionálás és a branding is..... Megkall találnod azt a piaci szegmenset, ahol első lehetsz a koponyákban. Igen, ilyen kampányba érdemes pénzt fekteteni. A vakvilágba dobni pénzt marketingköltség alapon nagy hülyeség.